22 Ocak 2014 Çarşamba

İlk Şeker Hamuru Kurabiye Denemeleri 1-2 =)


Uzun zamandır heveslendiğim bir şeyi gerçekleştirdim nihayet... Doğrusu çok kolay oldu diyemem ama çok eğlenceli olduğu kesin... Kendimi biraz geliştirip, çocuğum olacağında baby shower dır, doğum günüdür şeker hamurunu kullanıp birşeyler yaparım belki.. :P

Kurabiyenin tarifi çok kolay ama büyük büyük açıp kalıpla kesmek biraz zor oldu.. Biz de arkadaşımla küçük küçük açtık... 

Öncelikle tarifi vereyim lezzet olarak sade haliyle de kullanılabilir bir tarif..

Malzemeler:
1 adet yumurta
100 gr margarin
Yarım su bardağı pudra şekeri
Yarım su bardağı buğday nişastası
1 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı çok ince çekilmiş ceviz
2 su bardağı un

Hazırlanışı:

Yumurta,pudra şekeri,margarin,ceviz ve tarçın krema haline gelene kadar karıştırılır.. Üzerine nişasta,kabartma tozu ve un eklenip karıştırılır... Kıvama gelince açıp kalıplarla kesiyoruz.. Benim fırında kurabiye Turbo da ve 170-180 arası pişiyor.. Süre için bir şey diyemiyorum zaten net bir şekilde belli oluyor piştiği...






Şeker hamurunu açarken bir miktar nişastadan faydalanıyoruz,yapışmaması için.. sonra kurabiyeleri ballı su hazrılayak fırça yardımıyla hafif nemlendirip kalıpla kestiğimiz şeker hamurunu üzerlerine yapıştırıp dilediğimiz şekli veriyoruz..Hayal gücümüze kalmış ve bu işin en eğlenceli kısmı.. =)
(Yıldızları şeker hamurlarını aldığım dükkandan aldım, saç ve göz için de damla çikolata kullandık.)



Bir de bu güzel kalıpları da gördüğüm gibi vurulmuştum ve kafamıza göre bir muffin uydurduk, gerçekten lezzetli oldu,artık bu tarifi sık sık yaparım diye düşünüyorum..

3 yumurta ve 1 su bardağı şekeri iyice çırptık.. 1 su bardağından biraz az sıvı

yağ, 4 yemek kaşığı yoğurt , 1 kabartma tozu, 1 vanilin, 2 yemek kaşığı

kakao, 2,5 su bardağına yakın unu eleyip ekledik. Kalıbı yarısına kadar 

doldurup ortasına kare çikolatalardan 1 parça sütlü 1 parça bitter koyup 

sakladık.Piştikçe eriyip hafif çatlaklarından çıktı. içi de erimiş dolgulu çikolata

gibi oldu.. 170 derecede turbo olmayan alt-üst açık ayarda oluyor benim 

fırında kekler, 25-30 dk kadar durdu.


Ee o zaman afiyet olsun.. =)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder