27 Şubat 2014 Perşembe

Muzlu Alman Pastası Tarifim =)

Daha önce Alman Pastasını kayınvalidem-2.annem hazırladığında yeme imkanım olmuştu. Muzlu değildi ama kremasını çok güzel içine çekmiş,yumuşacıktı. Çok beğendim ve arkadaşıma anlatıp ben bu tarifi deneyeceğim dediğimde arkadaşımın özel isteği üzerine muzlu yaptım.. Şu sınavı bir atlatayım yapacağım deyip duruyordum ve nihayet fırsat buldum.. Bir de kendimden bir şeyler de katarak kendi tarifimi oluşturdum.. Yanlışlıkla tam buğday unu aldığımı unu eleğe dökene dek fark etmedim mesela ;) Aldığım tarifte kremada un ve nişasta yoktu ben koyuluğunu az bulduğum için onları da ekledim.. Annem , bizim kızlar ve Canım çok beğendi o yüzden bu tarifimi paylaşmak istedim… Herkesi geçtim de annem benim gurmem ve maharetli hatunumdur. Herkes annesinin yemeğini sever o tada alışkındır zaten,ama bu konuda annemin hakkını yiyemem hakikaten çok iyidir yemek,pasta,börek konusunda.. Kötü olduysa da,iyi olduysa da,bir şeyi yanlış ya da eksik yaptıysam da, böyle olsa daha iyi olur der. O da beğendiği için güvenerek paylaşabilirim.. =)

Kek (Pandispanya) İçin:
-          - 2 yumurta
-          - 1,5 su bardağı şeker
(Köpük köpük olana kadar çırpılacak.)
Üzerine;
-          1 çay bardağı süt,
-          1 çay bardağı sıvıyağ,
-          1 kabartma tozu,
-          1 vanilin eklenerek karıştırılacak.
-          Son olarak 2,5 su bardağı un elenip havalandırılarak karıştırılacak.

Yağlanmış tepsi ya da kek kalıbına karışım yayılacak.Ben bu borcamı seçtim..

Benim fırında normal ayarda(turbo değil) 180 o C de 25 dk. kadar pişirdim. Fırın kullanma kılavuzunda pandispanya için ayarınıza bakmanızı öneririm.

Krema İçin:
-          500 ml. Süt,
-          1,5 çay bardağı şeker,
-          1 yumurta,
-          Kaynamaya yakın 2,5 yemek kaşığı nişasta ve 2,5 yemek kaşığı un ekledim. (yukarıda bahsettiğim gibi ben bunları tarifte eksik olduğunu düşününce ekledim.)
-          Kaynamaya başlayınca 1 yemek kaşığı margarin veya tereyağ (Ben yarım yarım karıştırdım.)
-          1 paket vanilin

Kıvamlaşınca ocağı kapatıyoruz,iyice çırpıyoruz ve soğutuyoruz.

Kek de krema da soğumuş halde olacak. Keki iple ortadan ikiye ayırıyoruz.

Kremayı tamamen yayıyoruz ve muzları diziyoruz..


Üzerine pudra şekeri serpiyoruz elekle.. Dayanamayıp hemen yedik Canımla ama bu tarz pastalarda hep olduğu gibi buzdolabında soğutulmuş hali olması gereken hali.. O yüzden en az 3-4 saat buzdolabında beklettikten sonra servis etmenizi öneririm..

Pacman.. =)


İnstagram ve Twitter da da takipte kalalım derseniz: 
İnstagram:mercan_ab
Twitter:merve_ab

Afiyet olsun..

Sevgiler.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder